سد و نیروگاه دز

شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز

DEZ DAM & POWER PLANT OPERATION & GENERATION CO

تاریخ 1398/08/07         ساعت 22:57:50     گروه خبری خبری


 عصر امروز سه شنبه 7 آبان ماه 98 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به همراه جمعی ازمعاونین و مدیران این سازمان ، از سد و نیروگاه دز بازدید نمود.
دکتر فرهاد ایزدجو ضمن بازدید از قسمتهای مختلف این نیروگاه ، با سعید رئوفی نسب مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز و مدیران و کارشناسان این شرکت گفتگو کرد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ضمن بازدید از روند اورهال اساسی سرریز های سد دز ، بر اتمام این پروژه مهم ظرف یک ماه آینده جهت آمادگی در مواجه با بارش های آتی تأکید کرد.
همچنین در بازدید از پروژه بازسازی شیر های کشاورزی با کارشناسان شرکت پیمانکار دیدار و گفتگو نمود.
مدیر شرکت پیمانکار پروژه شیرهای کشاورزی در این دیدار گفت : علیرغم مشکلاتی که وجود داشت ، خوشبختانه سفارش ساخت شیرهای کشاورزی توسط شرکت سازنده آماده و هفته پیش وارد کشور شده است . وی از نصب این شیرها تا خردادماه سال آتی خبر داد.
دکتر ایزدجو در نشست پایانی این دیدار گفت : سد و نیروگاه دز در وزارت نیرو اهمیت حیاتی دارد و علی رغم قدمت تجهیزات ، با بهره برداری و نگهداری و تعمیرات مناسب ، همواره یکی از پایدارترین نیروگاه های کشور بوده است.
وی با اشاره به سیلاب فروردین 98 گفت : سد و نیروگاه دز یکی از مراکزی بود که در معرض مستقیم بحران سیلاب بود که خوشبختانه با مدیریت مناسب و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت بخصوص در ایام عید ، این مرحله بحرانی را با کمترین آسیب ممکن پشت سر گذاشتیم که این امر جای تقدیر دارد.
مهندس ایزدجو همچنین از تشکیل کارگروه مشورتی متشکل از کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان و اساتید دانشگاه شهید چمران با امکانات مناسب جهت رصد و اتخاذ تصمیم مناسب در مورد دبی رودها ، بارش ها و ... خبر داد.
وی بر لزوم اتمام بهینه سازی و اورهال واحدها جهت آمادگی تولید در تابستان آتی تأکید کرد.