سد و نیروگاه دز

شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز

DEZ DAM & POWER PLANT OPERATION & GENERATION CO

تاریخ 1397/12/26         ساعت 12:53:46     گروه خبری خبری

 


مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز از آمادگی این مجموعه برای استقبال از میهمانان نوروزی سال 1398 خبر داد.
« مهندس سعید رئوفی نسب » گفت : با توجه به اینکه سد و نیروگاه دز با طبیعتی بکر و 5/6 کیلومتر تونل ماشین رو یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استان خوزستان است امسال نیز همچون سالهای گذشته پذیرای میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور خواهد بود.
وی گفت : در چندسال گذشته بطور میانگین سالانه بیش از 170 هزار گردشگر از سد دز دیدن نموده اند ، اما خوشبختانه بارش های مناسب امسال موجب شده طبیعت خوزستان خصوصاً منطقه کوهستانی سد دز حال و هوایی بهاری به خود گرفته و مقصد بسیاری از هموطنان در سال نو باشد و پیش بینی می شود شمار بازدیدکنندگان و میهمانان نوروزی در نوروز 98 افزایش چشمگیری داشته باشد.
رئوفی نسب در ادامه افزود : با بسیج نیروی انسانی و امکانات رفاهی ، تمهیدات لازم جهت استقبال از میهمانان نوروزی و گردشگران فراهم شده تا میهمانان عزیز به سهولت بتوانند از قدیمی ترین سد و نیروگاه برق آبی کشور بازدید نمایند و از نزدیک شاهد تلاش مجموعه بزرگ سازمان آب و برق خوزستان باشند.
بازدیدهای نوروزی سد دز از دوم لغایت دوازدهم فروردین از ساعت 8 صبح لغایت 16 خواهد بود.
سد و نیروگاه دز نخستین نیروگاه برق آبی ساخته شده کشور می باشد که در 23 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک قرار دارد و بخاطر سازه عظیم و زیبا ، جاذبه های طبیعی و وجود بیش از 5/6 کیلومتر تونل ماشین رو یکی از مهمترین قطب های گردشگری استان خوزستان محسوب می گردد.