سد و نیروگاه دز

شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز

DEZ DAM & POWER PLANT OPERATION & GENERATION CO

تاریخ 1397/12/26         ساعت 12:07:25     گروه خبری خبری


 
به گزارش اداره روابط عمومی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه ، برای اولین بار ، اورهال کامل دکل های 230 کیلوولت انتقال انرژی از نیروگاه تا کلیدخانه سد دز با موفقیت به پایان رسید.

این خطوط انتقال دارای 68 دکل از نیروگاه تا کلیدخانه سد دز می باشد و در صعب العبورترین مناطق کوهستانی زاگرس و با شیب تند بصورت مورب طراحی و نصب شده اند به گونه ای که دسترسی جهت تعمیرات و اورهال آنها بسیار دشوار است و از سال 1341 تاکنون اورهال نشده بودند.
با توجه به افزایش ریزگردها در منطقه خوزستان که منجر به آلودگی شدید مقره ها ، کاهش سطح عایقی و آسیب دیدن آنها و نهایتا منجر به افزایش خروج واحدهای نیروگاه از مدار می گردد اورهال دکل های انتقال انرژی در دستور کار قرار گرفت.
در فاز اول این پروژه در دی ماه سال جاری تعمیرات 4 خط از نیروگاه با موفقیت انجام شد.
در فاز دوم این پروژه که اسفندماه 97 انجام شد ، پس از کسب مجوزهای لازم از دیسپاچینگ ملی و بازار برق با هماهنگی معاونت بهره برداری و توسعه نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان ، همچنین نظارت واحد فنی مهندسی سد و نیروگاه دز ، 4 خط دیگر از مجموع هشت خط این نیروگاه اورهال گردید تا نیروگاه دز همچون گذشته ، با آمادگی کامل در خدمت پایداری شبکه برق کشور باشد.
اورهال دکل های 230 کیلوولت نیروگاه دز موجب افزایش قابلیت اطمینان انتقال انرژی به شبکه سراسری می گردد.
سد و نیروگاه دز ، نخستین نیروگاه برقابی کشور می باشد که با ظرفیت 520 مگاوات در 23 کیلومتری شمال شرقی اندیمشک واقع شده است.