سد و نیروگاه دز

شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز

DEZ DAM & POWER PLANT OPERATION & GENERATION CO

تاریخ 1397/10/07         ساعت 10:00:52     گروه خبری خبری

 
  به گزارش اداره روابط عمومی سد و نیروگاه دز ، در روز « ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی » مانور زلزله و امداد نجات در سد و نیروگاه دز برگزار شد.
این مانور توسط اداره اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست سد دز (HSE ) شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز با همکاری و مشارکت اداره هلال احمر شهرستان اندیمشک ، همچنین نیروهای بهداری و آتش نشانی مورخ چهارشنبه 6 دی ماه 97 در ستاد اداری شرکت به اجرا در آمد.
این مانور با استقرار پایگاه امداد و نجات هلال احمر و حضور نیروهای بهداری و آتش نشانی در محل مانور ، با اعلام آژیر هشدار شروع شده و کلیه کارکنان با عملکرد به موقع محل دفاتر اداری را ترک و به محوطه باز مراجعت نمودند که در این عملیات دو مصدوم فرضی (قرمز) با دو خودرو آمبولانس جهت ارجاع به مراکز درمانی منتقل گردیدند.و یک مصدوم فرضی (زرد)با برانکارد به چادر از قبل مستقر شده هلال احمر در محوطه جهت مداوا منتقل گردید. پس از پایان مانور ، مدیر عامل محترم شرکت از همه شرکت کنندگان در این مانور قدردانی نمود.
محمدرضا سروندی رئیس اداره ایمنی ، بهداشت و محیط زیست سد دز در این رابطه گفت : هدف اصلی از طرح این سناریو مشخص شدن برنامه های قابل اجرا در بحران های شبهه واقعی در منطقه و هدف فرعی آن جلوگیری از غافلگیری مدیران بحران در مقابله با زلزله ،همچنین کمک به برنامه ریزی و ارتقای شناخت مدیران از شرایط بعد از وقوع زلزله است.
وی همچنین برنامه ریزی در چرخه مدیریت بحران استان و کمک به تدوین طرح عملیات اضطراری مدیریت زلزله و پیش بینی و پیشگیری از عواقب سوء وقوع زلزله را از دیگر اهدا این مانور دانست.