سد و نیروگاه دز

شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز

DEZ DAM & POWER PLANT OPERATION & GENERATION CO

تاریخ 1396/12/11         ساعت 11:33:37     گروه خبری خبری


 
بیست و هشتمین گردهمایی کمیته فنی و تخصصی نیروگاه های برقابی کشور، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هشتم و نهم اسفند در سد و نیروگاه دز برگزار شد.
در این گردهمایی دو روزه مدیران نیروگاه های برقابی تجربیات ارزنده خود را در زمینه تعمیرات به اشتراک گذاشتند.
"فربد استیری" دبیر کمیته فنی و تخصصی نیروگاه های برقابی کشور، با ارائه گزارشی از عملکرد نیروگاه های برقابی در شبکه برق کشور، به کاهش خاموشی ها، بیشترین ضریب آمادگی و کمترین خروج غیرارادی نیروگاه های برقابی اشاره کرد.
پیش از آن نیز، "سعید رئوفی نسب" مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز، به نقش سد و نیروگاه دز در شبکه، میزان تولید و تشریح تعمیرات و نگهداری آن پرداخت.
سپس "محمودرضا توکلی زانیانی" معاون بهره برداری و توسعه نیروگاه های سازمان آب و برق خوزستان، گزارشی از وضعیت بهره برداری در نیروگاه ها، نصب سیستم مکانیزه cmms و همچنین تعمیرات پیشگیرانه و پیشگویانه در نیروگاه های برق آبی استان ارائه کرد.
کمیته فنی و تخصصی نیروگاه های برقابی کشور با هدف تبادل اطلاعات فنی و تخصصی در زمینه تعمیرات، شکست، پیشگیرانه و پیشگویانه با حضور نمایندگان نیروگاه های برقابی 13 استان کشور تشکیل و پایه گذاری شده است.
انتقال تجربه، رکن اصلی این کمیته بوده و به جهت کاهش هزینه و زمان تعمیرات مورد توجه مدیران ارشد وزارت نیرو، مدیریت منابع آب ایران و سازمان آب و برق خوزستان است.

همچنین در پایان گردهمایی، از نیروگاه های برقابی برتر کشور تجلیل شد. در ارزیابی سالانه مدیریت منابع آب ایران ، شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز رتبه برتر ارزیابی عملکرد1395 نیروگاههای برقابی مقیاس بزرگ را کسب کرد. در لوحی که به امضای حاج رسولیها مشاور وزیر و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران رسیده از مهندس سعید رئوفی نسب مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز و نیز مدیران و کارکنان شرکت قدردانی شده است.