سد و نیروگاه دز

شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز

DEZ DAM & POWER PLANT OPERATION & GENERATION CO

تاریخ 1395/11/20         ساعت 23:48:34     گروه خبری خبری


  به گزارش اداره روابط عمومی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز ، سمینار یک روزه «روشهای مبارزه با پولشویی » ، با حضور دکتر علاسوند ، مشاور عالی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سد و نیروگاه دز برگزار شد.
در این سمینار که با تدریس دکتر علاسوند همراه بود ، جناب آقای عچرش مدیر محترم دفتر مجامع سازمان آب و برق خوزستان ، همچنین معاونین مالی و پشتیبانی و مدیران مالی شرکتهای زیر مجموعه سازمان حضور داشتند.
این سمینار با خوش آمدگویی مهندس رئوفی نسب مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز بعنوان میزبان جلسه آغاز شد.
دکتر علاسوند در این نشست به بیان آسیب های پولشویی در ساختار اقتصادی کشور و روش های مبارزه با آن پرداخت و گفت : قوانین مبارزه با پولشویی در سال 1386 پس از تایید هیات دولت ، در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به تصویب رسیده و آیین نامه های اجرایی آن در سال 1388 مصوب شده است اما زیر ساخت های لازم برای اجرای آن در همه ادارات و شرکت ها فراهم نشده است.
هم اکنون شورای عالی مبارزه با پولشویی به ریاست و مسئولیت وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر بازرگانی ، وزیر اطلاعات ، وزیر کشور و رئیس بانک مرکزی به عنوان اعضای شورا، اجرای این قوانین را نظارت و پیگیری می نمایند.
دکتر علاسوند، نظارت بر شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری ، جلوگیری از فرار مالیاتی ، نظارت بر حوزه اصناف و همچنین دریافت و پرداخت وجوه و ... را از روش های پیشگیری از پولشویی بر شمرد.